Bangkok, Thajsko

15.1.2016 Thajsko

Naše cesta začíná moc dobře. Do Bangkoku přilétáme sice o pět hodin později, zato s jinou leteckou společností a nikoli přes Kyjev, ale přes Vídeň. V Bangkoku trochu tápeme a nedaří se nám najít správnou cestu. Po nějakém čase doptávání se na vhodný spoj, bloudění a postávání na špatných zastávkách se konečně dostáváme na Khao San Road, kde ve vedlejší ulici nacházíme víceméně přijatelné bydlení bez zvířátek a s vynikající akustikou skrz celý hotel. To už ale padáme únavou. Ráno vyrážíme požádat o víza na Myanmarskou ambasádu. Z ambasády jdeme pěšky okolo chrámu Wat Traimit až do Čínské čtvrti. V zapadlé uličce obědváme nudlovou polévku s krabím masem, koriandrem a dalšími neurčitými dobrotami. Z Chinatownu pokračujeme lodí na zastávku Tha Tai a jdeme navštívit budhistický chrám Wat Pho. Uvnitř je ohromná zlatá socha ležícího Buddhy dlouhá 46 metrů.

Sathon Tai Rd Chinatown soup Řeka Chao Phraya Grill bar Ležící Buddha Wat Pho Lotos Monument demokracie Street food

Po prohlídce se vracíme na hotel, večeříme na ulici a jdeme spát. Druhý den dospáváme deficit z letu a časového posunu až do jedenácti. Poté vyrážíme na další prohlídku Bangkoku. Domlouváme se s tuktukářem na okružní jízdu městem po dalších chrámech - Luang Pho, Wat Sommanat a Wat Benchamabophit. Po cestě na poslední z nich nás řidič veze do obchodu s oblečením, za což dostane provizi. My samozřejmě nic nekupujeme a prodejci je ihned jasné proč tam jsme a ani se nám nesnaží nic nabízet. Po návratu z chrámu Wat Benchamabophit však náš tuk tuk nemůžeme nikde najít. Brzy nám dochází, že vzal roha i bez placení. Zastávka pro provizi se mu zřejmě vyplatí víc než si nechat zaplatit rito. No nic, nedá se nic dělat. Najímáme jiného řidiče, který nás veze k hotelu.

Velký Buddha Mizející řidič tuk tuku Wat Benchamabophit Pad Thai Lampionový průvod Rama VIII Bridge

V pátek ráno jdeme do Královského paláce. Je to ohromný komplex plný různých staveb, chrámů a soch. Po areálu chodíme asi dvě hodiny. Turistů je tu neuvěřitelné množství, včetně uniformovaných školních výletů. Vstupné je sice poměrně drahé, ale Královský palác rozhodně stojí za návštěvu. Před opuštěním areálu ještě navštěvujeme muzeum zbraní a jdeme do přístavu, odkud pokračujeme na zastávku nejblíže Myanmarské ambasádě, kde vyzvedáváme pasy s vízy. Zítra opouštíme Bangkok směr Kanchanaburi.

Ratchadamnoen Klang Rd Ranní čištění ulic Královský palác Královský palác Královský palác Královský palác