Kep, Kambodža

03.3.2016 Kambodža

Cesta minivanem do Kepu trvá necelé tři hodiny. Po příjezdu do města přichází tradiční bojový úkol - najít ubytování. Výběr je celkem veliký, ceny jsou podobné. Nedá nám to tedy ani moc práce. Když se zabydlíme, vyrážíme na prohlídku okolí a hlavně na večeři. Bafalo hlásí, že odtud neodjede, aniž by si dal k jídlu kraba. Cíl je tedy jasný. Jdeme na krabí market. Ten je rozdělen na dvě sekce. V první z nich stánkaři prodávají ovoce, suvenýry a grilují ryby s dalšími mořskými potvorami. Druhou část tvoří restaurace, které mají na jídelníčku mimo jiné právě kraby. Pečlivě studujeme nabídku a v jedné z nich vybíráme velký talíř s kraby s pepřovou omáčkou. Omáčka je výborná, krab chutný. Jen kdyby člověk věděl, jak pořádně na něj. Takhle je to trochu nerovný boj. Po večeři pokračujeme v prohlídce města. Celkem rychle nám dochází, proč sem lidé nepřijíždějí za plážemi. Ty jsou totiž špinavé a voda tu není tak hezká, jako byla v Sihanoukville. Byla by tu tedy možnost vyrazit na jeden z blízkých ostrovů, kde jsou pláže hezčí, ale my máme pro tuto chvíli naplážováno dost.

Následující den vyrážíme na pěší túru do Národního parku Kep. Tak nějak jsme ale čekali, že půjdeme po pěšině, nikoliv po regulérní silnici. Není divu, že potkáváme pomalu více lidí na skútrech než pěších turistů. V parku by měla žít spousta divokých zvířat. Hned na začátku trasy vidíme na stromě opici. Občas kolem nás proletí nějaký motýl. Ti jsou tedy mnohem větší, než známe z domova. Tím ale veškerá divočina končí. Na druhou stranu, v parku by měli žít také hadi a štíři. Ani nás tedy moc netrápí, že jsme divokých zvířat nepotkali více. Zdejší zajímavostí je vodopád, který je vodopádem pouze několik dní v roce. Objeví se pouze tehdy, když naprší dostatek vody. Pochopitelně teď je vodopád zcela vyschlý. Asi ve třetině cesty se trasa rozdvojuje. Vydáváme se tedy na úzkou pěšinu a konečně to začíná být trochu zajímavé. Cesta je celkem kluzká. Dojdeme po ní až velkému stromu, v němž je umístěn stojící Buddha. Pak se ale musíme vrátit na původní cestu, abychom se mohli po okruhu vrátit do města. Po dokončení túry si dáváme jako odměnu ovocný shake. Pro večeři se vracíme na krabí trh. U jednoho ze stánků si vyhlédneme grilovanou rybu a několik olihní. Paní nám k tomu přidá ještě rýži a výbornou chilli omáčku. Ryba i olihně jsou bezvadné.

Kep je naší poslední plánovanou zastávkou v Kambodži. Odtud se budeme přesouvat směrem Laos.