Planina Dieng, Jáva, Indonésie

11.6.2016 Indonésie

Nočním vlakem z Jakarty přijíždíme do města Purwokerto. Odtud nás čeká ještě zdlouhavá, nikoliv však daleká cesta do vesničky Dieng. Na mapě to vypadá jako kousek, ale s místní dopravou se nám cesta trochu protáhne. Nečekaně tak přijíždíme do Diengu až těsně před večerem. Najít ubytování není problém. Nabídka je velmi široká, takže se nám podaří domluvit ubytování za pár drobných. Jen výlety po okolí musí počkat na zítřek. Následující den v Indonésii začíná ramadán - měsíc trvající období, ve kterém se muslimové postí. A my nedobrovolně s nimi. Všechny restaurace, jídelny i stánky jsou přes den zavřené. Abychom nebyli skutečně od úsvitu do soumraku o hladu, kupujeme v supermarketu alespoň sušenky. Takto vybaveni míříme k nedalekým jezerům Telaga Warna a Telaga Penglion. Tato dvě sousedící jezera jsou obehnána okružní trasou. Kolem dokola je nádherná krajina. Indonéský název prvního jezera, Telaga Warna, by se do češtiny přeložil jako Barevné jezero. Název vychází ze skutečnosti, že hladina jezera přechází z různých odstínů modré barvy do zelené. Příčinou jsou zásoby síry probublávající na břehu jezera. Sirný zápach připomínající zkažená vejce je ovšem cítit již z dálky. Druhé jezero ale vypadá zcela normálně. Tuto skutečnost potvrzují i dva rybáři sedící na jeho břehu. Těsně před koncem okruhu cesta stoupá nahoru na skálu, odkud lze obě jezera pozorovat pěkně z výšky. Tady si dáváme ke svačině sušenky. A pak pokračujeme dál. Po 2 kilometrech chůze od jezer přicházíme ke Kawah Sikidang - vulkanickému kráteru chrlícímu parná oblaka s bublajícím bahnitým rybníkem uprostřed. Nic podobného jsme nikdy neviděli, takže tento pohled je pro nás skutečně fascinující. Poslední naší zastávkou je komplex 5 hinduistických chrámů Ardžuna. Odtud nás ale vyhání déšť. Pláštěnky máme bohužel bezpečně uschované v suchu guesthousu. Chvíli čekáme, jestli nepřestane pršet, ale nakonec nám nezbývá nic jiného, než vyrazit do deště. Než se dostaneme do guesthousu, jsme promočení na kost. Během jednoho dne jsme tak stihli obejít všechna nejzajímavější místa v okolí.

Dieng Nika nasává atmosféru u sirného jezera Unikající zemské plyny Telaga Penglion vpředu, za ním barevné jezero Telaga Warna Okolí je plné pobublávajících jezírek Schovávaná v oblaku páry Vulkanický kráter Kawah Sikidang

Následující den ráno se ještě vracíme k jezerům. Tentokrát ale jdeme na vyhlídku blíže k Barevnému jezeru. Odtud je pěkný pohled na obě jezera současně. V pozadí se vyjímají terasovitá zemědělská políčka, která připomínají filipínské rýžové terasy. Zde se ale pěstují převážně brambory a zelí. Odtud pokračujeme k chrámům Ardžuna, kolem kterých jsme včera kvůli dešti jen proběhli. Dnes již svítí slunce, takže náš druhý pokus je úspěšnější. Jeden z chrámů je právě v procesu rekonstrukce. Nicméně nic moc k vidění tu vlastně není. Člověk asi skutečně musí být archeolog, aby jej chrámy dokázaly okouzlit. V poledne se s Planinou Dieng loučíme a nasedáme do autobusu.

Ranní vyhlídka nad jezery Arjuna - komplex hinduistických chrámů Instantní strava díky ramadánu