Národní park Taman Negara, Malajsie

03.4.2016 Malajsie

Cesta z Cameron Highlands do parku Taman Negara není v našem případě úplně jednoduchá. Mohla by být, pokud bychom zakoupili předražené jízdenky v některé z místních cestovních kanceláří. Místo toho volíme jízdu stopem. Bohužel to ale časově nevychází dle našich představ a nemine nás přenocování ve městě Jerantut. Odtud už ráno odjíždí do parku autobus za pár drobných.

Základnou pro výlety do Taman Negara je městečko Kuala Tahan. Zde budeme trávit 2 noci. Po tom, co se ubytujeme, vyrážíme ven. Nejprve se musíme nechat převézt na druhý břeh řeky, kde je vstup do parku. U Správy národního parku platíme vstupné a také za povolení fotit. Největší místní turistickou atrakcí je Canopy walkway - 510 metrů dlouhá procházka na lávkách zavěšených v korunách stromů pomocí lan ve výšce kolem 40 metrů. Tak se na to jdeme podívat. Cestou si na kmeni jednoho ze stromů všímáme štíra. Při příchodu ke Canopy walkway jsme zděšení. U vstupu je fronta odhadem 100 lidí. Sedneme si tedy na lavičku a čekáme. V mezičase se alespoň nasvačíme. Ani ne po hodině je fronta pryč a nikde nikdo. Na celém Canopy walkway jsme nyní zcela sami. Paráda. Lávka se při chůzi houpe a v takové výšce je to celkem zajímavý zážitek. Odtud pokračujeme na vyhlídku Bukit Teresik. Teplota přesahující 30°C a vysoká vlhkost nám ale dávají zabrat, takže zamíříme k řece. Voda je poměrně čistá, tudíž s koupáním neváháme. Ochlazení nám přichází vhod. Po dokončení okruhu se vracíme zpět do Kuala Tahan.

Následující den si necháváme s trasou poradit od správců parku. Bohužel všechny okruhy jsou vícedenní a ten jediný jednodenní jsme absolvovali už včera. Vyrážíme tedy na trek kolem řeky, jen se budeme muset vrátit stejnou cestou zpátky. Když už se nám zdá, že jdeme dost dlouho, sedneme si u řeky, odpočíváme a pozorujeme lodě, které tu po řece vozí turisty. Pak se vracíme zpět. Přestože v parku žije obrovské množství zvířat, více jich z dálky slyšíme, než na vlastní oči vidíme. Během dvou dnů se nám poštěstí zahlédnout pouze několik veverek, štíra, divočáka, dva malé varany, nějaké ještěrky a mnoho druhů hmyzu. Především spoustu pestrobarevných, nezvykle velkých motýlů. Obrovská rozloha parku totiž větším zvířatům umožňuje stáhnout se do člověkem méně navštěvovaných oblastí. Šance na spatření jakéhokoliv většího zvířete je tudíž mizivá.